Twitter

Modelo de Gacetilla de Prensa en Inglés

COMPANY NAME, ADDRESS, PHONE NUMBER, WEBSITE, EMAIL

Datos de la compañía. Importante: los datos no deben incluir traducciones de calles ni corresponderse con la manera anglosajona de expresar direcciones, ya que si el destinatario de nuestra comunicación quiere enviarnos una respuesta postal, estos datos pueden confundir a quien deba entregarla

"FOR IMMEDIATE RELEASE"
For further information, contact: John Smith (587)435-7789

Estas leyendas se corresponden con el clásico: Rogamos dar difusión a este material. Para mayor información, contactar…
Es de estilo en gacetillas a medios de habla inglesa, abrir las comunicaciones con este comentario.

 XYZ COMPANY INTRODUCES THE NEW RELEASE OF XYZ PRODUCT/SERVICE

Título de la gacetilla: el tiempo de verbo generalmente es el Presente Simple, si el hecho es pasado, pero si el evento ocurrirá en el futuro se usa la forma infinitiva con “to”

MONTH DAY#, YEAR (CITY, STATE) — YOUR-COMPANY announced
today PRODUCT-NAME version VERSION#, its new WHATEVER-IT-IS, for
WHAT-IS-DOES-AND-FOR-WHO.

Lugar y Fecha.  Nombre de la compañía,  qué anuncia, para qué sirve y a quién está dirigido.

"By enabling our customers to DO-SOMETHING, PRODUCT-NAME
strengthens our strategic position in the ____________
market(s)," according to NAME, TITLE of YOUR-COMPANY.

Comenzamos este párrafo indicando lo que el producto permitirá a quienes lo usen, y cómo eso afectará el posicionamiento de la empresa en su mercado. Este comentario puede ir a manera de cita, para lo cual se debe seguir la convención: according to Nombre, cargo, nombre de la empresa.

Products like PRODUCT-NAME are an important part of the
growing market for _____________, estimated by MARKET-RESEARCH-
GROUP to be BIG-NUMBER in the coming ## years. "More and more
companies are using PRODUCTS-LIKE-THIS in bottom-line, mission-
critical applications," says RESEARCHER.

Este tipo de productos conforman una parte importante del creciente mercado de … , que según (nombre de la empresa investigadora del mercado) ha estimado en ….. para los próximos … años. “Cada vez más empresas usan productos como …”. aseguró (quien realizó la investigación).

Available in DATE, the new YOUR-COMPANY PRODUCT-NAME consists
of/requires [PRODUCT INFO HERE], and will cost $000.

Fecha a partir de la que el producto estará disponible, formas de presentación y precio

Headquartered in CITY, STATE, YOUR-COMPANY is a world leader
in INDUSTRY/MARKET-SEGMENT, with ( over NUMBER users ) in
( NUMBER cities/states/countries/), with YEAR annual revenues of $NUMBER. Founded in YEAR, YOUR-COMPANY has over NUMBER employees.

Información general sobre la empresa: lugar de operaciones, cantidad de usuarios, en cantidad de países/ciudades, con ganancias anuales de …
Fundada en … la compañía cuenta con … empleados

Contacts: Jim Smith, Media Relations

Contacto de Prensa: Nombre

Ejemplo de Gacetilla de Prensa en Inglés

NEWS RELEASE
For Immediate Release
For further information, contact:
Sol Rodríguez Gallego
El Portal de las Relaciones Públicas
Ravignani 1379 2º
(1414) Buenos Aires
Argentina
www.redrrpp.com.ar

El Portal de las Relaciones Públicas Announces The Launch Of New Sections in their Web Portal
www.redrrpp.com.ar
BUENOS AIRES – January 2, 2003 – El Portal de las Relaciones Públicas announces the launch of its new section: Best Commercials and Campaigns. The new section provides the best streaming media on the Internet. By accessing the new section, users can quickly find new commercials, classics and live programming such as TV shows, radio stations, breaking news, concerts and other broadband content.
El Portal de las Relaciones Públicas is pioneering the way LatinAmerican PR officers and students interact on the Internet. They have been on the Internet for nearly 3 months and have hosted over 30.000 guests. El Portal de las Relaciones Públicas is also currently working on new, innovative sources of data that will provide even more updated content to users.

Some of the features that El Portal de las Relaciones Públicas offers to users include:
– POP3 mail
– Access to future scheduled events through our calendar interface
– A place to create your own event schedule
– Daily updated information
–  A simple navigation system that guides you to the content you seek

For additional information on El Portal de las Relaciones Públicas, visit their web site at https://www.redrrpp.com.ar.
Headquartered in Buenos Aires, Argentina, El Portal de las Relaciones Públicas is becoming a region model for  the PR market, with over a 30,000 guests in less than three months and a number of ambitious for the forthcoming months.

Contact:      Sol Rodríguez Gallego, Editor
                     
solgallego@redrrpp.com.ar

© 2015 RedRRPP - Todos los derechos reservados.

Erézcano 3360 PB 2 CABA - Tel: +54 (11) 1555959511
adigenova@redrrpp.com.ar

Diseño web
Grupo Deboss
Grupo Deboss